Ben je werkzaam in de horeca en wil je graag een workshop bijwonen, dat kan!

Zie button aanmelden.

 

Studenten van een van de deelnemende ROC's worden aangemeld door de ROC.

 

LET OP ER IS BEPERKT PLAATS! Aanmelden is noodzakelijk, zie button aanmelden.


4 februari Workshops bediening

 

Workshop Hesselink Koffie

Het proeven en maken van verschillende koffies als een echte barista.

 

Workshop “Toerisme in de Achterhoek & Ken je gast”

In deze workshop komen de belangrijkste cijfers en ontwikkelingen op het gebied van toerisme in de Achterhoek aan bod. Ook gaan we in op de verschillende doelgroepen die je kunt onderscheiden en hoe je daar het beste op in kunt spelen. Gebruik van mobiele telefoon is gewenst.

 

Workshop Wijn

Workshop lokale bieren

Proeven van lokale bieren, hoe en wat proef je.

 

Workshop WTOL Wijn

  

Workshop Cocktails

Cocktails met en zonder alcohol, glas garnituren en een praatje.

 

Workshop Lagerhuis

Geef je mening over actuele onderwerpen in de Horeca.

 



 

4 februari Workshops Keuken

 

Workshop Brassicaceae eWorkshop Brassicaceae fermenteren 

De boerenkool is onmisbaar in een heerlijke, traditionele stamppot. Boerenkool kan pas worden geplukt als de vorst eroverheen is gegaan, maar wist je ook dat er paarse boerenkool bestaat die in de Achterhoek wordt geteeld? Tijdens deze workshop gaan we aan de slag met paarse boerenkool uit Bronckhorst onder deel van de familie Brassicaceae, waar o.a. verschillende kolen onder vallen als spruitjes en broccoli. Deze groenten zijn niet alleen lekker en gezond, ze zijn ook prachtig om te observeren. Bij iedere variëteit horen andere patronen, texturen en landschappen. Processen als fermenteren en verven komen aan bod. 

 

Fooddesigner Katja Gruijters verdiepte zich in de historie van de streekproducten van de

Achterhoek in opdracht van het Cultuur en Erfgoedpact Achterhoek. Ze traceerde verschillendefamilies van ingrediënten en gewassen en elke familie koppelde ze op basis van historische,inhoudelijke of agro-technische gronden aan een van de deelnemende gemeenten.

Zo ontstond een heuse Farm Food Family.

 

Workshop  Fondant Decoratie

 

Workshop Bonbons

 

Workshop Pesto

Hoe wordt het gemaakt en welke smaken zijn er.

 

Workshop Vis

Rob Verhoeven van Sligro, vis en meer…

 

Workshop Rational

Combisteamer wat kun je ermee

 

Workshop Food fotografie

 

Workshop Kaviaar

Altijd al willen weten hoe het er bij een steurkwekerij aan toe gaat?

  

Workshop Lagerhuis

Geef je mening over actuele onderwerpen in de Horeca.

 



5 februari workshop bediening

  

Workshop Brassicaceae mosterd maken

Doesburg staat bekend om haar mosterd. Toch is de mosterdplant nauwelijks meer in Nederland te vinden. Het groeit namelijk als onkruid en neemt erg veel land in beslag. In deze workshop halen we de mosterdplant terug naar Nederland en malen we op authentieke wijze Doesburgsche Mosterd: met een metalen bol in een schaal van hout. Maar we gaan ook experimenteren en op zoek naar nieuwe toepassingen, smaken en samenstellingen. Via de mosterdplant werpen we bovendien nieuw licht op de familie van de Brassicaceae die onder andere radijs, rucola, mierikswortel en koolzaad beslaat. Wist je bijvoorbeeld dat uit de koolzaadplant olie wordt gewonnen die wordt gebruikt in de keuken, maar ook in cosmetische middelen?

 

Fooddesigner Katja Gruijters verdiepte zich in de historie van de streekproducten van de

Achterhoek in opdracht van het Cultuur en Erfgoedpact Achterhoek. Ze traceerde verschillendefamilies van ingrediënten en gewassen en elke familie koppelde ze op basis van historische,inhoudelijke of agro-technische gronden aan een van de deelnemende gemeenten.

Zo ontstond een heuse Farm Food Family.

   

Wijnproeverij

Proefsessie van wijnen uit de Achterhoek onder leiding van Leon Masselink.

 

Workshop Bier

Proeven van lokale bieren, hoe en wat proef je.

 

Workshop Gastvrijenjij

 

Workshop cocktails

Cocktails met en zonder alcohol, glas garnituren en een praatje.

 

Workshop “Toerisme in de Achterhoek & Ken je gast”

In deze workshop komen de belangrijkste cijfers en ontwikkelingen op het gebied van toerisme in de Achterhoek aan bod. Ook gaan we in op de verschillende doelgroepen die je kunt onderscheiden en hoe je daar het beste op in kunt spelen. Gebruik van mobiele telefoon is gewenst.

 

Workshop Koffie

De firma Hesselink verzorgd een koffie proeverij. 

 

Workshop Talentherkenning (vanuit profilering)